Zapis oblike “571 123.123.123.123 was found in sbl-xbl.spamhaus.org” v poročilu napake, ki vam jo javi odjemalec, je posledica pošiljanja neželjenih (SPAM) sporočil iz vašega IP naslova, ki je blokiran preko SPAM liste sbl-xbl.spamhaus.org.
V kolikor uporabljate dinamično naslavljanje IP naslova, ki vam ga dodeli vaš ponudnik dostopa do interneta, se lahko zgodi, da je taka sporočila pošiljal uporabnik, ki je pred vami uporabljal ta IP naslov.
Rešitev težave:
Poizkusite se odklopiti in ponovno povezati z internetom – tako naj bi vam strežnik dodelil drug IP naslov.
Podrobnejši opis problema
Uporabnikom, ki so pred vami uporabljali določeno IP številko, so se jim ali sami razpošiljali virusi po internetu ali pa so posiljali SPAM sporočila. Prejemniki takih sporočil prijavijo te IPje na spam-listah (v primeru Spamhaus-ove baze to poteka avtomaticno), preko katerih pa tudi naš strežnik blokira pošiljatelje SPAM-a. Zato ponavadi po zamenjavi IP naslova pošiljanje deluje nemoteno.
IP naslov je iz teh baz pobrisan v roku od 24 do 72 ur po zadnjem prijavljenem sporocilu.
SMTP protokol skrbi tako za dostavo vaše pošte do strežnika kot tudi za pošiljanje pošte naprej do pošiljateljev, tako da strežnik preko teh list preverja vse povezave na SMTP – se pravi povezave naših uporabnikov za pošiljanje pošte navzven, kot tudi povezave drugih strežnikov, ki dostavljajo pošto do naših uporabnikov, kjer pa je ta blokada nujna (dnevno strežnik na ta nacin blokira med 8 in 10 tisoč sporočil – podatek iz dne 9.12.2004).
Problem je v primeru ADSL dostopov popolnoma rešljiv le z vzpostavitvijo statičnega IP naslova, kjer se sicer nekoliko poveca riziko, vendar z ustrezno nastavljenim pozarnim zidom in AV zascito praktično ni razlike. Tako uporabniki dinamičnih kot tudi statično nastavljenih IPjev so zaradi dolgotrajne zveze z internetom napram klicnim dostopom veliko bolj ranljivi za razne vdore in viruse.