V tem prispevku si bomo pogledali, kako deluje zaščita proti nezaželeni pošti (SPAM) na Hostko strežnikih, in kako ravnati s tako pošto. V cPanel nadzorni plošči je nameščeno orodje z imenom MailScanner, ki je nekakšen filter ki s posebnimi tehnikami preverja vso vhodno in izhodno pošto in samodejno blokira nezaželeno pošto (SPAM).
Mailscanner
Dnevno se naši poštni predali polnijo z nezaželeno pošto (SPAM), ki niso le nadležna, vsebujejo tudi viruse in zlonamerne povezave. Kadar je MailScanner omogočen, ta uporablja posebno tehniko točkovanja imenovano “Bayesian email filtriranje“. MailScanner ima veliko dodatnih možnosti ki se lahko nastavijo in določijo kaj naj naredi z nezaželeno pošto. Sporočita se lahko takoj izbrišejo ali pa preusmerijo v določene mape in sporočila kasneje izbrišete. Na voljo je tudi karantena o kateri smo napisali na koncu tega prispevka.
Nastavljanje točkovanja v MailScanner orodju
Ocena verjetnosti (Score):
Manjša je ocena – več nezaželene e-pošte bo izbrisano in obratno. Ob nastavitvi score na 1 bo MailScanner bolj agresivno deloval in posledično pobrisal več e-pošte, če pa nastavite avtomatsko zaznavanje na 10, bo v poštni predal prispelo več pošte z nezaželeno vsebino, ker ne bo samodejno izbrisana in bo vidna v karanteni.
1 – 4 = Sporočila, ki ne bodo označena kot neželena pošta in bodo dostavljena normalno.
5 – 19 = Sporočila, ki bodo označena kot neželena sporočila z nizko oceno, in bodo uporabila pravilo ravnanja, ki ste ga določili – Dostavi (deliver) ali Izbriši (delete)
20 – 30 = Sporočila, ki bodo označena kot neželena sporočila z visoko točkovanjem in bodo uporabila pravilo ravnanja, ki ste ga določili – Dostavi (deliver) ali Izbriši (delete)
Nastavljanje Whitelist / Blacklist v MailScanner orodju
V razdelku Pošta (Mail) poiščete in kliknite na MailScanner.
Na strani MailScanner kliknite Email Black/ Whitelist settings.
V Spam Whitelist polju lahko sami vnesete e-mail naslove, katerih pošiljatelje poznate in jim zaupate.
V Spam Blacklist polju lahko sami vnesete e-mail naslove, ki so poznani kot pošiljatelji nezaželene pošte.Če bi želeli blokirati oziroma omogočiti vse e-mail naslove, vezane na določeno domeno, pa pred znak @ namesto imena vpišite zvezdico (*), na primer *@vasadomena.si.
Da shranite nove nastavitve, kliknite Change.
Preverjanje karantene v MailScanner orodju
V karanteni boste našli kopije sporočil, ki so bile označene kot SPAM, ali pa vsebujejo virus ali druge zlonamerne povezave. Zraven vsakega sporočila, je razvidna kopija sporočila, datum prejetja, priloge sporočila in pa razlog zakaj so dobile omenjeni status. Ta sporočila so kopija že dostavljenih sporočil in služijo kot dodaten material na katerem se filter lahko uči.
Če boste preverili podrobnost enega od sporočil ki je v karanteni, lahko filtru poveste ali je to SPAM ali ne. Pošiljatelja lahko celo dodate na whitelisto/blacklisto.
- V razdelku Pošta (Mail) poiščete in kliknite na MailScanner.
- Na strani MailScanner kliknite MailControl
Izklop MailScanner zaščite
V primeru da ne želite da MailScanner preverje spam in viruse, lahko za določeno domeno izklopite.
- V razdelku Pošta (Mail) poiščete in kliknite na MailScanner.
- Na strani MailScanner najdite Change individual Domain Settings nastavitve:
- Če želite izklopiti anti-spam zaščito pod Spam Scanning nastavite na No
- Če želite izklopiti anti-virusno zaščito pod Virus Scanning nastavite na No
- Shranite z gumbom Change.
- Spremembe bodo aktivne po 30 minutah.
Seznam nevarnih priponk
Preverite seznam kočnic ki so iz strani MailScanner blokirane. Vsa sporočila ki imajo priponko z eno od končnic ki je na seznamu, bodo premaknjena v karanteno.
Kaj pomenijo oznake {Disarmed}, {Virus}, {Filename?}, {Spam?}, {Definitely Spam?} ?
V primerih ko naš MailScanner filter zazna da e-poštno sporočilo spam, ali pa vsebuje virus ali druge nevarne priponke, vas bo na to opozoril z imeni v naslovu prejetega sporočila. Preberite si kaj pomenijo te oznake.
Za več informacij o MailScanner lahko obiščete njihovo uradno stran: https://www.mailscanner.info/