Greylisting je dodatna zaščita pred nezaželeno pošto. E-poštni strežnik z uporabo metode greylisting začasno zavrne elektronska sporočila, ki so bila poslana iz IP-naslova neznanega pošiljatelja oz. pošiljatelja ki ga e-poštni strežnik še ne pozna s sporočilom “try again later / poskusite kasneje“. To pomeni, da so sporočila neznanih pošiljateljev dostavljena s časovnim zamikom dokler strežniki pošiljateljev ne poskusijo poslati ponovno.
Če je bilo sporočilo poslano legitimo preko e-poštnega strežnika, ki je nastavljen po RFC standardih, bo zavrnjeno sporočilo ponovno poslano (ponavadi od 5 do 60 minutah) in tokrat bo tudi uspešno dostavljeno. Pošiljatelj bo dodan na listo (whitelist), kar pomeni, da bodo vsa nadaljnja sporočila dostavljena brez časovne zakasnitve za naslednjih 10 dni po uspešno poslanem sporočilu.
Pošiljatelji ki so na whitelisti ostanejo 30 dni od zadnjega uspešno poslanega sporočila.
Kako Greylisting vpliva na SPAM pošto?
Cilj pošiljateljev SPAM pošte je, da pošljejo spoštočila čim hitreje in na čim več naslovov. Za pošiljanje uporabljajo aplikacije za množično pošiljanje pošte ki se ne držijo mednarodnih RFC standardov. Te aplikacije pošljejo sporočilo samo enkrat in ko ga strežnik zavrne in naslovnik takšnih sporočil ne prejme.
V kolikor bi SPAM pošiljali prek strežnikov, ki poskušajo sporočilo poslati nato še v določenih intervalih (tako kot to delajo običajni pravilno nastavljeni strežniki), bi za pošiljatelje SPAM pošte to pomenilo precejšnje stroške zaradi samih kapacitet strežnikov, saj gre za ogromno količino sporočil, ki jih strežniki na tak način zavrnejo.
Kako Greylisting vpliva na zaželeno pošto?
Uporaba greylisting metode učinkovito zavrne nezaželeno e-pošto, vendar zaradi načina delovanja, delno vpliva tudi na želena poštna sporočila.
ZAKASNITEV E-POŠTNIH SPOROČIL
Kot je bilo že zgoraj napisano, se morajo prvič vsa sporočila neznanih pošiljateljev poslati ponovno, kar pomeni da sporočilo prispelo v vaš poštni predal z zamudo ki ponavadi traja od 5 minut do ene ure. Zaradi te, sicer malo verjetne možnosti, oz. ker se želite izogniti zakasnitvam pri dostavi pošte, se lahko odločite, da metode greylisting ne želite uporabljati.
SPOROČILO KI GA PRIČAKUJETE NISTE PREJELI
Sicer zelo redko, ampak lahko se zgodi, da vam je sporočilo poslal pošiljatelj ki je zaupanja vreden. V tem primeru gre za primer, ko pošiljatelj nima ustrezno nastavljenega poštnega strežnika in pa ne upošteva RFC standadov. Priporočamo vam, da takšnega pošiljatelja obvestite o tem in da naj se obrne na svojega ponudnika e-poštnih storitev in odpravijo težavo na njihovi strani.