V zadnjem času se mnogo govori o pomembnosti uporabe SSL, in sicer predvsem zaradi tega, ker je Google začel spletne strani, ki uporabljajo SSL-certifikat, višje ocenjevati. V uradnem članku na njihovi strani so zapisali sledeče glede varnosti:
“Spletna varnost je glavna prioriteta za podjetje Google. Dosti vlagamo v to, da ponujajo naše storitve končnim uporabnikom varovano povezavo s HTTPS. To pomeni, da imajo ljudje, ki uporabljajo storitve, kot so Googlov iskalnik, Gmail, Google Drive in druge, samodejno varovano povezavo.”
Že mnogo prej, preden je Googlu narasla popularnost, je SSL-certifikat igral vitalno vlogo pri ugledu podjetja. Takšna oblika dodatne zaščite spletne strani lahko predstavi obiskovalcu boljšo sliko podjetja oziroma spletne strani ter pomaga pri stabilnem poslovanju. Zraven boljše predstave obiskovalca pa poskrbi tudi za varno poslovanje, kar je zelo pomembno, kadar spletna stran posluje z uporabniškimi podatki. Izgube uporabniških podatkov lahko zelo slabo vplivajo na ugled in poslovanje podjetja.
Kaj točno je SSL in HTTPS protokol?
SSL (angl. Secure Socket Layer) je tehnologija šifriranja podatkov, ki se uporablja pri prenosu podatkov od uporabniškega brskalnika do spletnega strežnika. SSL-šifriranje uporablja javni in zasebni šifrirni ključ, s katerim se šifrirajo in dešifrirajo podatki. Spletna stran, ki je zavarovana s SSL-certifikatom, je v naslovni vrstici označena s protokolom https://, namesto http://, kar je standardni protokol
za prenos podatkov. Črka S v kratici HTTPS pomeni Secure (varno).
[alert style=”alert”]Ob zakupu Hostko gostovanja, vam nudimo brezplačen SSL certifikat “Let’s Encrypt SSL” ki si ga lahko namestite preko nadzorne plošče.[/alert]
Z uporabo SSL-certifikata dodamo dodaten varnostni sloj pri izmenjavi podatkov. Spletne strani uporabljajo SSL-šifriranje podatkov, da preprečijo spletnim napadalcem spreminjanje podatkov in njihovo zlorabo. To je pomembno predvsem za spletne trgovine, ki dejansko poslujejo z ranljivimi podatki, kot so kreditne kartice in PayPalovi računi.
Imate pravilno implementiran SSL-certifikat?
V raziskavi, ki so jo izvedli pri podjetju Ahrefs, so zajeli 10.000 različnih spletnih strani. Z raziskavo so želeli preveriti, kako dobro spletni administratorji implementirajo HTTPS-protokol in kako velik vpliv ima HTTPS na organsko pozicijo spletne strani. Ugotovili so naslednje:
- skoraj 60 % testiranih strani nima HTTPS-protokola,
- samo 1 izmed 10 strani ima pravilno implementiran HTTPS-protokol,
- vsaka četrta domena je uporabljala začasne preusmeritve (302) namesto stalnih (301)
Pomembno je, da poskrbite za pravilno namestitev SSL-certifikata. (Kako poskrbeti za pravilno namestitev SSL-certifikata, si lahko preberete v naslednjem članku). Za varnost ni nikoli odveč, če zapravimo nekoliko več denarja. Zato poskrbite, da dobite SSL-certifikat pri kakovostnem in zaupanja vrednem ponudniku in da vam spletni administrator poskrbi za pravilno implementacijo le-tega. Pravilnost namestitve SSL-certifikata lahko preizkusite s spletnim orodjem Qualys SSL Server Test.
Milijoni spletnih trgovin, ki obstajajo v tem nasičenem globalnem trgu, zbirajo uporabniške podatke v takšni ali drugačni obliki. Zato je potreba po visokih varnostnih merilih velika. SSL je eden izmed najpomembnejših spletnih varnostnih meril, ki je postal industrijski standard. Za tem, ko ga je Google označil za enega izmed pozicijskih dejavnikov, postaja SSL-certifikat vedno pomembnejši. Za digitalni svet to pomeni, da bo veliko spletnih administratorjev moralo nadgraditi varnostna merila in s tem omogočiti boljšo uporabniško izkušnjo in stabilen ugled podjetja. Če potrebujete pomoč pri pravilni implementaciji SSL-certifikata, se lahko obrnete na naše strokovnjake Hostko ekipe.