Ali imate svojo spletno stran ali vzdržujete spletno stran podjetja, v katerem delate? Če želite to narediti pravilno, morate pozorno spremljati delovanje svojega spletnega mesta. Google ponuja več orodij za zbiranje in analizo podatkov vašega spletnega mesta. Eno izmed zelo pomembnih orodij je Google Search Console ali včasih imenovano Google Webmaster Tools.
Orodje lahko uporabljate vsi, ki vzdržujete spletno mesto, in vam lahko dajo zelo dragocen vpogled v spletno mesto.
V naslednjih odstavkih vam bomo predstavili, kako deluje Google Search Console za SEO!
Zakaj bi morali uporabljati Google Search Console?
Google Search Console je bil ustvarjen za enostavno sledenje uspešnosti vašega spletnega mesta. Iz uporabniškega računa Google Search Console lahko dobite dragocene vpoglede, kar pomeni, da lahko vidite, kateri del vašega spletnega mesta potrebuje delo. To je lahko tehnični del vašega spletnega mesta, na primer vse večje število napak pri iskanju po vsebini, ki jih je treba odpraviti. To lahko tudi posveča več pozornosti določeni ključni besedi, ker se uvrstitve ali prikazi zmanjšujejo.
Poleg tega, da vidite tovrstne podatke, boste prejeli obvestila po pošti, ko bo Google Search Console opazil nove napake. Zaradi teh obvestil se hitro zavedate težav, ki jih morate odpraviti. Zato bi se morali vsi, ki imajo spletno stran, naučiti, kako uporabljati to orodje!
Registracija v Google Search Console
Če želite začeti uporabljati Google Search Console, morate ustvariti uporabniški račun. V primeru da ste že lastnik gmail.com elektronskega naslova, se lahko prijavite z obstoječim Gmail računom in ga povežete z GSC.
Za registracijo obiščite https://search.google.com/search-console in kliknite na gumb Začni zdaj (angl. Start Now). Če že imate Gmail uporabniški račun vpišete Gmail prijavne podatke drugače kliknite povezavo za ustvarjanje novega računa.
V novi različici tega orodja lahko v zgornji vrstici kliknete Dodaj novo znamko. Za začetek dodajte novo znamko – ali spletno mesto.
Vpis domene v Google Search Console
- S klikom na gumb Dodaj znamko (angl. Add property) lahko vstavite novo spletno mesto.
Če izberete Domena (angl. Domain), morate dodati samo ime domene (brez http://, ali https://, www ali poddomene). Ta možnost bo samodejno poiskala vse poddomene ki povezane s to domeno.
Druga opcija je predpona URL-ja morate dodati celoten URL, torej s https://, če imate spletno mesto https in z ali brez “www”.
Da bodo zbrani podatki pravilni je pomembno, da izberete pravilno različico. Izberite domeno, če želite slediti vsem svojim URL-jem, ali predpono URL-ja, če želite slediti določenim URL-jem.
2. Google vam bo javil DNS zapis (TXT), ki ga morate dodati v DNS nastavitve svoje domene.
Ko boste imeli vpisan TXT v DNSju, se vrnite v Google Search Console in kliknite gumb PREVERI. Google bo s tem preveril lastništvo domene in če je vse pravilno nastavljeno, bo vaša domena vpisana.
Če vam Google vrne obvestilo, da lastništvo domene ni preverjeno, počakajte nekaj minut in poskusite znova. V primeru da domene ne bo mogoče uspešno preveriti, se prepričajte, da ste natančno sledili navodilom ali kontaktirajte ponudnika gostovanja da vam preverijo.
3. Če je vse v redu, boste prejeli sporočilo o uspehu in GSC (Google Search Console) bo začel zbirati podatke za vaše spletno mesto. Na voljo vam bo veliko dodatnih funkcij.