Zakaj je Google Analytics pomemben za vaše podjetje?

V tem članku boste spoznali osnove Google Analytics orodja. Za tem močnim orodjem se skriva veliko več, kot vidimo na prvi pogled. Kratek pregled vsebine, ki jo boste spoznali v tem članku:

  • Kaj je Google Analytics in zakaj je za vaše podjetje ključnega pomena?
  • Kako deluje Google Analytics?
  • Kakšne so razlike med meritvami in dimenzijami v storitvi Google Analytics?
  • Kakšni podatki so na voljo v storitvi Google Analytics in kaj z njimi lahko počnete?

Kaj je Google Analytics in zakaj je ključnega pomena za vaše podjetje?

Google Analytics je brezplačno orodje za spletno analitiko, ki ga Google ponuja za analizo prometa na vašem spletnem mestu (spletno stran). Čeprav se spletna analitika sliši kot zelo majhno področje vaše digitalne prisotnosti, je Google Analytics v resnici ogromno. To je zato, ker je za večino podjetij vaše spletno mesto središče za ves vaš digitalni promet. Če izvajate kakršne koli tržne dejavnosti, kot so oglasi v iskalnem omrežju ali oglasi v družabnih omrežjih, bodo vaši uporabniki najverjetneje obiskali vaše spletno mesto nekje na svojem uporabniškem potovanju.

Glede na to, da je vaše spletno mesto osrednje središče vaše digitalne prisotnosti, je vaše spletno mesto najboljši način, da dobite celostni pogled na učinkovitost vseh kampanj, ki jih izvajate za promocijo svojih izdelkov/storitev na spletu. Google Analytics je brezplačno orodje, ki lahko pomaga slediti učinkovitosti vašega digitalnega trženja. Zato Google Analytics uporablja več kot 50 milijonov spletnih strani po vsem svetu. Če tega orodja ne uporabljate, ga začnite še danes.

Kako deluje Google Analytics?

Preprosto povedano, razvijalec mora vstaviti v kodo vašega spletnega mesta več vrstic kode za sledenje. Koda beleži različne dejavnosti vaših uporabnikov/obiskovalcev, ko obiščejo vaše spletno mesto, skupaj z atributi (kot so starost, spol, interesi ipd.) teh uporabnikov. GA (Google Analytics) pošlje vse te podatke strežniku, ko uporabnik zapusti vaše spletno mesto.

Nato Google Analytics podatke, zbrane z vašega spletnega mesta, združuje na več načinov, predvsem na štiri ravni:

  1. uporabniška raven (povezana z dejanji posameznega uporabnika),
  2. stopnja seje (vsak posamezen obisk),
  3. stopnja ogleda strani (vsaka posamezna obiskana stran),
  4. raven dogodka (kliki gumbov, ogledi videoposnetkov itd.).

Kakšne so razlike med meritvami in dimenzijami v storitvi Google Analytics?

Razmišljajte o razlikah med meritvami in dimenzijami tako, da so metrike dejanske statistike, ki jih je Google zbral o vedenju uporabnikov na vašem spletnem mestu, dimenzije pa so različni načini, kako si lahko ogledate te številke na podlagi poslovnih vprašanj, na katera poskušate odgovoriti.

Na primer, samo poznavanje skupnega števila ljudi, ki obiščejo vaše spletno mesto, ni zelo koristno za vaše podjetje. Če pa veste, koliko ljudi obišče vaše spletno mesto glede na starost ali lokacijo, je zelo koristno, da ugotovite, kdo je vaše glavno občinstvo na internetu. Morda boste na primer izvedeli, da je 80 % vaših obiskovalk žensk med 25–35 let v mestih na obali (Izola, Portorož, Piran) – to so izjemno koristne in uporabne informacije o tem, na koga bi morali ciljati s svojim digitalnim trženjem.

V tem primeru je neobdelano število obiskov meritev; starost in spol pa dimenzije, po katerih tečejo meritve segmentiranja.

Podatkovna analitika v bistvu razseka in narekuje metrike po dimenzijah na podlagi poslovnih vprašanj, na katera poskušate odgovoriti.

Kakšni podatki so na voljo v storitvi Google Analytics in kaj lahko z njimi storite?

V storitvi Google Analytics lahko zbirate dve vrsti podatkov:

  1. uporabniški podatki: podatki o vaših uporabnikih, preden obiščejo vaše spletno mesto,
  2. podatki o vedenju uporabnika: podatki o vaših uporabnikih, ko obiščejo vaše spletno mesto.

(1) Podatki o pridobivanju uporabnikov

Preden uporabniki obiščejo vaše spletno mesto, lahko dostopate do podatkov o demografskih podatkih uporabnikov (npr. njihova starost, spol in zanimanja). Prav tako lahko dobite podatke o tem, od kod prihajajo, ali je to Facebook, druga spletna mesta ali Googlovo iskanje. Tem podatkom pravimo »podatki o pridobivanju uporabnikov«, ker vam lahko pomagajo ugotoviti, na katero uporabniško skupino in kanale želite ciljati.

Te značilnosti vaših spletnih obiskovalcev, na primer medijski kanal, ki ga pogosto obiskujejo, in njihovi demografski podatki, so bistvenega pomena tudi za uporabnike same. Za spremembo teh lastnosti ne morete storiti veliko.

Na srečo je internet ogromen, tako da čeprav ne morete spremeniti teh bistvenih značilnosti obiskovalcev, lahko v internetu izberete določene uporabniške skupine, ki imajo značilnosti, na katere želite ciljati. Več jih lahko privabite, da pridejo na vaše spletno mesto, tako da prikazujete ciljno usmerjene oglase prek Facebooka, Googla in drugih oglaševalskih platform. Podatki o pridobivanju uporabnikov lahko služijo kot vodilni kompas za usmerjanje vaše strategije in dejavnosti digitalnega trženja.

(2) Podatki o vedenju uporabnika

Druga skupina podatkov so podatki o »vedenju uporabnika«, ki se zberejo med uporabnikovo sejo na vašem spletnem mestu.

Podatki o vedenju uporabnika vključujejo:

  • kako dolgo je uporabnik ostal na vašem spletnem mestu,
  • katera je njihova prva in zadnja stran na vašem spletnem mestu,
  • najpogostejša “pot”, po kateri gredo skozi vaše spletno mesto.

Za razliko od podatkov o »pridobivanju uporabnikov« lahko podatke o »vedenju uporabnika« enostavno spremenite s svojimi spremembami na svojem spletnem mestu. Ključno je, da z različnimi analizami prepoznate strani, na katerih se vaši uporabniki »zataknejo«. Nato lahko na teh straneh s težavami zgladite njihovo uporabniško izkušnjo, tako da se lahko uporabniki brez težav premikajo h konverziji v plačljive stranke.

Podatki o »vedenju uporabnikov« vam lahko služijo kot vodilo za izboljšanje spletnega mesta, tako da se več vaših uporabnikov konča s konverzijo, ne glede na to, ali to pomeni nakup na vašem spletnem mestu ali prijava na vaše glasilo.

Zraven Google Analytics je ogromno orodij za razvijalce, ki so lahko dostopni in brezplačni. Samo od nas je odvisno, ali bomo začeli ta orodja uporabljati. Predsodki, s katerimi se pogosto srečujemo, so, da če imamo orodje, ki je preprosto in intuitivno, povrh tega pa še brezplačno, da je to orodje predobro, da bi bilo res. To zmotno prepričanje ustavlja marsikoga oz. marsikatero podjetje na njihovi poti do uspeha. Ne smemo se pozabiti občasno opomniti, da orodja obstajajo, znanje imamo, potenciale teh preprostih, a neverjetno močnih orodij moramo le izkoristiti.

Še ne uporabljate Google Analytics? Obiščite spletno mesto google.com/analytics in se brezplačno registrirajte. Navodila za registracijo in nastavitev znamke si lahko preberete na https://support.google.com/analytics/answer/1008015?hl=sl .

Vam je članek pomagal?

Povprečna ocena 5 / 5. Ocenilo: 6

Zaenkrat še ni glasov! Bodi prvi, ki bo ocenil to objavo.

Žal nam je, da ta članek za vas ni uporaben!

Let us improve this post!

Želite kaj dodati?